tiistai 23. lokakuuta 2012

Neulottu joulukranssi

Joulumyyjäiset lähestyvät, ja ajattelinkin tehdä näitä muutamat myyntiin, niin monta kuin kerkeää neulomaan :)..
Näitä olen esitellyt jo vanhassa blogissani, mutta siirrän ohjeen tännekkin uusine kuvineen :).

Aikaisemmat kaksi mitä olen tehnyt ovat olleet valkoisia, tämä on vaalean harmaa. Näissä on vain sitä jotain. Jouluntunnelmaa ja lämpöä täynnä :).

Malli Pirkanmaan kotityö oy, pohjois-pohjanmaan Käsi-ja taideteollisuus ry/Riitta Nevala.
Koko 25cm halk.
Tarvikkeet kranssiin:
Mini-paperinarua 100g
Metallirengas halkaisijaltaan 25 tai 30cm.
Lyhyet kirkkaat valot (20 valoa).
Lisäksi tarvit PItkät neulepuikot nro 10-15 ja isosilmäisen neulan viimeistelyyn.

Neulominen: Luo 48 silmukkaa, neulo aina oikein neuletta, kunnes lankaa on jäljellä noin 6 metriä. Päättele silmukat löysästi ja ompele neuleen lyhyet sivut (hulpiot) yhteen.
Jätä loppulanka odottamaan viimeistelyvaihetta. Viimeistelyvaiheessa lisää kranssiin valot.  

5 kommenttia:

  1. Olen ihastellut näitä kransseja jo useampaan kertaan ja olin niin iloinen kun tännekin blogiin laitoit tuon ohjeen kuvineen. Itse en ole käsityöihmisiä ollenkaan, mutta voisin siltikin yrittää tehdä tällaisen. Neuvotko "tyhmälle" mistä tuota lankaa ja noita metallirenkaita voi ostaa? Kiitos.:)

    -Kristiina

    VastaaPoista
  2. :) näitä tekee, vaikkei kovasti käsityö ihminen olisikaan :). paperinarun löydät seuraavan linkin alta : http://www.silmusolmu.fi/tuotteet.html?id=53/ noita metallirenkaita löydät esimerkiksi sinellistä hakusanalla metallirengas. Ja sitten tämän linkin alta näytti löytyvän kanssa. Kannattaa googlettaa ja etsiä koska hintaeroja noissakin on paljon. http://www.napsakka.fi/tuotteet.html?id=566/

    VastaaPoista
  3. Kaunis kranssi, varmasti livenä vielä hienompi valojen kera jne.. :)

    VastaaPoista
  4. Osaisitkohan sanoa, minkä korkuinen suorakaiteesta tulisi tehdä? Alkuperäisessä ohjeessahan neuvona on "kunnes lankaa on jäljellä n. 6 metriä", mutta kun satuin ostamaan 200g paperinarukerän enkä oikein osaa arvioida, milloin siitä on puolet käytetty...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on varmaan korkeudelta joku 40cm. Mutta mitä korkeampi sen paksumpi ja näyttävämpi.kannattaa ommella ensin tuo 40cm ja vähän suunnata sitten tuon metallirenkaan päälle että milt paksuus itsestä näyttää.

      Poista

Kiitos kommentistasi :) Viestit näytetään hyväksymiseni jälkeen. Joten älä ihmettele, minne kommenttisi katosi, se tulee näkyviin vähän ajan kuluttua :)!