tiistai 9. huhtikuuta 2013

Rapea omena-kaurapaistos



Kävin nappaamassa mimmin keittiöstä omena-kaurapaistoksen ohjeen. http://mimminkeittio.vuodatus.net/lue/2011/10/rapea-omena-kaurapaistos 
Aikaisemmin oon tehny tällaista ihan pelkistettynä versiona, mutta mua kiinnosti kokeilla tällaista johon tuli jauhojakin.

Mikä mun täytyy myöntää niin mä kyllä yritin leipoa täysin ohjeen mukaan, mutta nyt tätä kirjoittaessa huomasinkin että oon unohtanu täysin lisätä siirapin ja kerman :DD. Aaaaapuva! :D Hyvää tää oli ilman niitäkin :D, mutta nyt mä en sitten osaa sanoa miten tämä muuttuisi, jos siihen kermaa ja siirappia lisäisi :D.. Huvittaa suunnattomasti.

Ihanaa ihanaa ja ihanaa. Teen toistekkin. Paistoksen seuraksi tein vaniljakastiketta.

Tässäpä ohje :
4-5 omenaa
kanelia maun mukaan
150g voita
3dl kaurahiutaletta
1dl hienoasokeria
1½dl vehnäjauhoja
½tl leivinjauhetta
1½tl vaniljasokeria
(½dl siirappia)
(½dl kermaa)

Lämmitä uuni 175 asteeseen.
Voitele piirasvuoka.
Kuori ja paloittele omenat.
Asettele omenat piirasvuokaan ja ripottele päälle kanelia.
Sekoita kaurahiutaleet, hienosokeri, vehnäjauho, leivinjauhe, vaniljasokeri, (siirappi ja kerma) sekaisin taikinaksi.
Painele kaurataikina omenoiden päälle.
Paista n.30 minuuttia kunnes kuorrute on saanut kauniin kultaisen värin.

Paistos menossa uuniin :)

4 kommenttia:

  1. En kyllä epäile yhtään etteikö olisi hyvää!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juhlattaren kakkublogi9. huhtikuuta 2013 klo 15.54

      joo, olen tehnyt tätä nyt muutamaan kertaan.. enkä ole niihinkään kertoihin sitten lisännyt siirappia tai kermaa :D. Ihan tarpeeksi tässäkin ohjeessa makeutta löytyi. :) harmi vaan kun ei oo mitään laihduttajien ruokaa ;) muuten tätä vois syödä useestikkin.

      Poista
  2. tämmöiset paistokset on herkkua,minullakin tuloillaan yksi,mutta ilman jauhoja ;)

    VastaaPoista
  3. Voi tämä sitten on niin herkkua.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :) Viestit näytetään hyväksymiseni jälkeen. Joten älä ihmettele, minne kommenttisi katosi, se tulee näkyviin vähän ajan kuluttua :)!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...